Monday 13 May 2013

SEMINAR SARJANA HARTANAH 7 HARI WTF?

Saya sangat teruja dalam bidang hartanah. Sejak saya membaca buku terbaik "Rich Dad Poor Dad" penulisnya Robert T. Kiyosaki, persepsi saya tentang wang dan kekayaan berubah 100%. Ia adalah antara "WHY" yang kuat. "WHY WE WANT TO BE RICH?" Saya rasa bertanggunggjawab untuk memberi kesenangan kepada ibubapa apabila mereka telah bersara. Anda tahu apa makna bersara? Bagi pesara kerajaan, separuh gaji dan bagi pesara swasta, tiada gaji.  Tetapi kos hidup meningkat. Check mate!

Saya sangat yakin, majoriti ahli perniagaan atau korporat memiliki beberapa hartanah. Ia adalah antara senjata yang berkuasa untuk menjana pendapatan pasif. Dua kategori pendapatan; aktif (kita perlu bekerja keras untuk menjana pendapatan, jika berhenti, tiada pendapatan) dan pasif (kita perlu bekerja keras SEKALI pada peringkat AWAL, kemudian kita boleh pilih untuk bekerja atau tidak, pendapatan masuk BERKALI-KALI dan semakin BANYAK). Indahnya konsep pendapatan pasif :)

Saya suka untuk bagi peringatan. Saya lalui banyak liku-liku dan kesusahan untuk melalui jalan ke arah kejayaan. Sehinggalah saya terjumpa suatu permata, emas, perak yang sangat berharga. Kita semua tidak perlu lalui semua itu, tetapi untuk berjaya, dan orang-orang yang telah berjaya, pasti akan diuji dengan kegagalan. Apa yang seronok belajar daripada mentor atau orang-orang yang telah berjaya, anda dapat mengelak kesilapan dan seterusnya lebih cepat berjaya, jika anda YAKIN anda boleh "VISUALIZE" kejayaan dalam minda.

Jom kita belajar secara LIVE melalui SARJANA HARTANAH WTF dengan pakar dan orang yang telah berjaya dan menjana RATUSAN RIBU RINGGIT dalam bidang hartanah sahaja. http://wtfprop.jomniaga.com/go/nazrin90/




Sebelum tu, siapa yang akan menjadi speaker dan mentor utama kita? Hebat sangatkah saudara Faizul Ridzuan sehingga ingin menawarkan kursus SARJANA HARTANAH WTF? Mari kita lihat serba sedikit info tentang beliau:



  • Faizul Ridzuan berasal dari Kuala Lumpur dan seorang lulusan Sains Komputer daripada universiti tempatan.
  • Ramai rakan-rakan pelabur hartanah sangka beliau adalah lulusan Matematik/Perakaunan/Kewangan, sedangkan beliau benci angka-angka besar ketika di sekolah dahulu.
  • Berasal dari keluarga berpendapatan rendah, dan tiada harta pusaka atau warisan sehingga kini.
  • Beliau juga bukanlah seorang usahawan sepenuh masa yang memiliki pendapatan yang melimpah-ruah, dan masih lagi bekerja makan gaji 9 pagi-5 petang sehingga kini.
  • Beliau memulakan pelaburan hartanah sejak dari tahun 2006, dengan berbekalkan hanya RM2000 dalam simpanan.
  • Pada tahun 2011, ketika usia beliau 29 tahun, beliau telah berjaya membeli 23 buah rumah dengan jumlah aset sebanyak RM5 juta. 

 Speaker dan mentor kedua ialah Saufi Karim:

  • Saufi Karim atau lebih dikenali sebagai SK merupakan Pelopor Nombor #1 Malaysia dalam bidang Pelaburan Hartanah TANPA mengeluarkan modal walau 1 sen pun!
  • Juga merupakan blogger aktif dalam bidang Pelaburan Hartanah di www.SaufiKarim.com. Pelbagai tips dan panduan secara percuma mengenai Pelaburan Hartanah tanpa modal boleh anda dapatinya di sana.
  • Setakat tahun 2012, selama lebih kurang 3 tahun berkecimpung dalam bidang hartanah berjaya mengumpul Net Worth (Nilai Bersih) RM500,000 TANPA mengeluarkan sebarang modal pun!
  • SK akan menjadi host utama di dalam program 7 hari seminar ini 

                         HARI PERTAMA: Asas Pelaburan Hartanah Yang Kukuh
                                                       (Putrajaya, 22 Jun 2013)


Apa yang kita akan dapat daripada program master hartanah "intensif" beliau:


  • Satu-satu program komprehensif intensif seminar 7 hari ilmu Pelaburan Hartanah yang dikendalikan oleh Saufi Karim, Pakar Pelaburan Hartanah Tanpa Modal (PHTM) dan juga Faizul Rahim, penulis buku terkenal “WTF? - 23 Properties by 30”
  • Pelajari bagaimana anda boleh membeli hartanah pada harga 10%-30% di bawah harga pasaran (market value)
  • Ketahui dengan lebih mendalam kaedah anda mampu beli hartanah tanpa modal atau menggunakan modal yang sangat sedikit
  • Pembongkaran bagaimana untuk anda sentiasa berterusan mendapatkan pinjaman walaupun anda sudah memiliki beberapa buah hartanah
  • Teknik powerful untuk mendapatkan loan sebanyak 90% jika anda memiliki dengan lebih daripada 3 buah hartanah
  • Rahsia untuk anda membeli rumah walaupun anda sudah blacklisted!
  • Dan banyak lagi perkongsian dan pembongkaran lain yang bermanfaat untuk anda mulakan Pelaburan Hartanah gaya bagaikan DonaldTrump!


    Kursus SARJANA HARTANAH WTF ini berbentuk PJJ (Pengajian Jarak Jauh). Dua hari di Putrajaya dan lima hari selebihnya adalah kuliah "online" & "live". Ia adalah kelebihan untuk pelabur, pelajar universiti, dan pekerja yang sibuk dan hanya mampu luangkan masa yang terhad untuk seminggu kursus di dewan kuliah. http://wtfprop.jomniaga.com/go/nazrin90/



    Kenapa Faizul nak buat program ni? Sila tonton PREVIEW ni.



    HARI Kedua: Kuasai Mencari Maklumat & Peluang Pelaburan
    (Online, 23 Jun 2013)

    HARI KETIGA: Pembiayaan Hartanah Anda
    (Online, 24 Jun 2013)
    HARI KEEMPAT: Undang-Undang
    (Online, 25 Jun 2013)

    HARI KELIMA: Kuasai Ilmu Sewaan & Penyewaan Gaya Faizul Ridzuan
    (Online, 26 Jun 2013)

    HARI KEENAM: APE - Senjata Sulit Faizul Ridzuan Dalam Pelaburan Hartanah
    (Online, 27 Jun 2013)

    HARI KETUJUH: Rumusan - Analisa Hartanah Berpotensi dan Temuramah Bersama Pelabur OTAI!
    (Putrajaya, 30 Jun 2013) 


     http://www.youtube.com/watch?v=wEWM33TnxrY

    Saya sangat yakin dengan kursus SARJANA HARTANAH WTF, bersama speaker dan mentor Faizul Ridzuan dan Saufi Karim yang juga sebagai penganjur bersama. Saya pernah bersusah payah datang dari utara hanya untuk berjumpa dan meluangkan masa berbincang dan belajar ilmu hartanah daripada mereka. Apa yang penting dan utama bagi mereka bukan lagi berapa banyak wang yang diperoleh, tetapi membantu anak bangsa berjaya dan kaya dalam perniagaan dan pelaburan, terutamanya dalam bidang hartanah. Baiklah. Saya sudah tidak sabar untuk belajar. Jumpa anda di sana ya! :) Untuk pendaftaran, sila klik sini http://wtfprop.jomniaga.com/go/nazrin90/







2 comments:

  1. http://myrujukan.com/seminar-pelaburan-hartanah-7-hari-wtf-sarjana-hartanah/

    7 hari ilmu seminar ilmu pelaburan hartanah memang berbaloi untuk dimiliki

    ReplyDelete